16 Aralık 2009 Çarşamba

BAKLAVA

Malzemeler:

1 paket hazir baklava yufkasi (450-500 gram)
2 su bardagi cekilmis fistik yada ceviz
1 paket tereyagi (2 stick) yaklasik 220-250 gram+
duruma gore yarim tanede ekleyebilirsiniz.

Serbet icin:

3 bardak seker
3 bardak su
1 yemek kasigi bal
ceyrek limon suyu


Yapilisi:

Bu baklavayi iki turlu yaptim bugune kadar, ikisine de tarif edeyim. ben citir olan baklavayi sevdigim icin her katini yaglamayi tercih ediyorum, ama daha klasik baklava sevenler butun yufkalari yagsiz doseyip aralarina malzeme koyup, eritilmis yagi yufkalarin uzerine dilimledikten sonra dokebilirler.

Yufkalari oncelikle 2 saat kadar oda sicakliginda bekletelim.

Serbetinde limon suyu haric butun malzemeleri konularak orta ateste 20 dk kadar pisirilir, koyulasan serbete limon suyu eklenip 5 dk daha kaynatildiktan sonra kapatilip, sogumaya birakilir.

Ilk olarak kat kat yaglama olandan bahsedeyim. Tereyaginin yarisi eritilir. Hepsini eritirseniz yufkalar bitmeden yag donabilir.
Yufkanin buyuklugune gore tepsi ayarlanir. Mesela ben borcama yapiyorum bazen o zaman yufkalari ortadan ikiye kesince tam geliyor.
Ben iki kat ceviz koymayi tercih ediyorum , bunun icin elimdeki yufkalari 3 bolume ayiriyorum.

Yufkalardan bir tane alip borcama guzelce yerlestirelim, eritilmis tereyagindan firca yardimiyla surelim. Uce ayirdigimiz yufkalarin ilk kismini teker teker ustuste koyarak yaglayalim, sonra arasina cevizin yarisini dokelim.diger katida teker teker yaglayip, yine cevizi yayalim.

Son kattada yagin geri kalan yarisini eritelim. Yufkalari yagladiktan sonra en ust kati fircayla yaglanip, yumusatilir. keskin bir bicak yardimiyla baklava dilimlenir. Geriye kalan yag kesilen bosluklara kasikla yedirilir.

Uzeri aluminyum folyoyla kapatilir, onceden isitilmis 130(300F) yarim saat kapali olarak pisirilir. Yarim saat sonra uzeri acilip yaklasik 45 dk 100(250 F) altin sarisi olana kadar kizartilir.

Baklava firindan ciktiktan sonra 5 dk bekletilir, uzerine soguk serbet dokulur. 3-4 saat bekletildikten sonra servise hazirdir.

Afiyet olsun....

0 comments: