9 Eylül 2008 Salı

ETIMEKLI TATLI




Malzemeler:
1 paket etimek
4 bardak sut
3 kasik un
2 kasik nisasta
1 yumurta
2 yemek kasigi tereyagi
5 kasik seker

serbeti icin:

2 bardak seker
2 bardak su
4-5 damla limon suyu

Yapilisi:


  • Kucuk bir tencerede su ve seker kaynatilir. eger koyu bir serbet isterseniz uzun kaynatabilirsiniz ama ben genelde bes dk kaynatip limon suyu sikiyorum, birkac dk daha bekleyip kapatiyorum.
  • Kremasi icinde sut, seker, nasasta, un misker yaprdimiyla bir tencere icinde iyice cirpildiktan sonra pisirilir. pisen kremanin icine tereyagi eklenip yeniden mikserle cirpilir.
  • Etimekler dikdortgen borcam kaba dosenir,uzerine serbet dokulur, hertarafina esit gelecek sekilde dagitilir.
  • Krema da etimeklerin uzerine dokulur.
  • Arzu ettiniz meyveyi mevsimine gore secip dilimleyip koyabilirsiniz. Ben bu sefer seftalili yapmistim, ama cilekli de guzel bir tat tavsiye ederim.
Afiyet olsun...

0 comments: