1 Eylül 2008 Pazartesi

EV EKMEGI



Malzemeler:


1 bardak su yada sut
3 bardak un
2 tatli kasigi kuru maya
1,5 tatli kasigi seker
1 tatli kasigi tuz

Yapilisi:

  • Yarim bardak suyun icine su ve maya konularak maya kabartilir.
  • Un ve tuz bir kaba alinir, yavas yavas mayali karisim eklenerek yogrulur, yarim bardak suda eklenerek sert bir hamur yapilir. Yogurma islemi 10 dk kadar surebilir.
  • Hamur kabarbas icin uzeri kapatilir, iki kati kadar olunca, bir kez daha yogrulur.
  • Biraz daha kabarmasi beklenir.Daha sonra istenilenekmek sekli verilir.
  • Pizza tasi yarim saat onceden 170(375F) derecede .
  • Yarim saat kadar iyicene kabarana kadar beklenir.
  • Kabaran ekmegin uzerine keskin bir bicak yardimiyla 1-2 yarik acilir
  • Yarim yemek kasigi un ile yarim caybardagi su karistirilip ekmegin uzerine surulur.
  • Daha sonra onceden isitilmis pizza tasinda yaklasik 30-45dk pisirilir.
  • Pisen ekmek hamur olmamasi icin izgara tel uzerine alinip, sogutulur.
Afiyet olsun...


3 comments:

Adsız dedi ki...

Cok sahane olmus, ellerinize saglik. Hayirli ramazanlar.

Adsız dedi ki...

merhaba, sanirim adiniz Aysegul. bende amerikada washington dc yasiyorum. siz neresindesiniz? bu arada ekmek super gorunuyor ellerinize saglik..Deniz

yeni tat dedi ki...

Tesekkur ederim, ben dallasta yasiyorum. buralarda ekmek yapmayi ogrendim. yavas yavas kendimden birseyler kattim. 3 yildir hic market etmegi almadik. herkes begeniyor lezetini umarim begenirsiniz.

ekmek yaparken biraz reklam olcak ama gold marka bread flour alirsaniz sonuc cok iyi oluyor.