6 Mart 2009 Cuma

EV YAPIMI LAHMACUN



Bu hamurla pide cesitleri de yapabilirsiniz, kusbasili kasarli pide yazisinin ustune tiklayarak tarifi gorebilirsiniz.

Malzemeler:

Hamuru icin:

4 cup(bardak) un
1 cup su
2 yemek kasigi siviyag
2 yemek kasigi tereyag
1 tatli kasigi tuz
1 tatli kasigi seker
2 tatli kasigi tozmaya
3 yemek kasigi yogurt

Ici icin:

yarim kilo kiyma
1 tane domates
1 tane biber
1 tane sogan
1 tatli kasigi tuz
1 tatli kasigi pulbiber
1 tatli kasigi karabiber
1 yemek kasigi biber salcasi
1 avuc kadar dogranmis maydanoz
yarim cay bardagi siviyag
2 yemek kasigi tereyagi

Yapilisi:

  • Su,yag, tuz, seker,yogurt karistirilir. un ile mayada ayri bir kapta karistirilarak karisima eklenir. Kulak memesi yumusakliginda yani ele yapismayacak bir hamur yogrulur, yarim saat kadar mayalanmaya birakilir.
  • Ic malzemesi hazirlanirken butun malzemeler ince ince dogranir. soganda rendelerek icine konulur, uzerine salca, tuz,yag ve baharatlar konularak iyicene karistirilir.
  • hamur ceviz buyuklugunde parcalara ayrilir. hamurlar uzunlamasina merdane yardimiyla acildiktan sonra, unlanmis tahta bir yuzeyin uzerine yerlestirilir. ici malzeme kenarlarinda yarim santim kalacak kadar bosluk birakilarak kasigin tersininde yardimiyla konulur.
  • (benim tercihim pizza tasinda) 400 F (200 derece) ta kenarlari cok kizarmadan pisirilir.
Not: eger pizza tasi kullanacaksaniz, yarim saat onceden isitin. Birde pisirmeden once un serpin.

Afiyet olsun...

8 comments:

Adsız dedi ki...

Tarifleriniz cok aciklayici, tesekkurler

Adsız dedi ki...

ÇOK GÜZEL BİR TARİF TEŞEKKÜRLER :))
PEKİ PİZA TAŞINI NEREDEN TEMİN EDEBİLİRİZ.

Unknown dedi ki...

ÇOK GÜZEL BİR TARİF TEŞEKKÜRLER :))
PEKİ PİZA TAŞINI NEREDEN TEMİN EDEBİLİRİZ.

yeni tat dedi ki...

pizza tasi yurtdisinda marketlerde bulunuyor. ozellikle amerikada. Turkiyede nereden temin edilir acikcasi bilmiyorum.ama sirlanmamis seramik aslinda pizza tasi, eger oyle birsey bulursaniz uzerinde yapabilirsiniz.

Pinar dedi ki...

Aysegulum ne zamandir sitene girmiyordum, cok guzel olmus masallah. Hele pastalarin mukemmel gorunuyor, mimarligini pastalar uzerinde devam ettiriyorsun anlasilan:) Ben lahmacun yapmak istiyorum da genelde benimkiler kuruyor, insallah senin bu tarife gore kurumaz. Ben hamuruna yag koymuyordum sadece yogurt su tuz. Ondan mi dersin?
Kayra'yi kocaman op yerime...

yeni tat dedi ki...

Pinarigim,lahmacunun kuru olmamasi icin kiymanin biraz yagli olmasi gerek aslinda yani %80 lean alirsan daha iyi oluyor. Bende seni ve kizini opuyorum.

Adsız dedi ki...

Harika oldu canim, cok tesekkurler...

Pinar dedi ki...

canim harika oldu, cok tesekkurler...