1 Mart 2009 Pazar

FAJITA (MEKSIKA USULU TAVUK DURUM)
















Malzemeler:
1 kirmizi biber
1 yesil biber
1 turuncu yada sari biber
250 gram kasar peyniri
1 adet sogan
istege gore cig yada pismis tortilla


Marinesi icin:


tuz
kekik
1 cay bardagi sut
2-3 yemek kasigi zeytinyagi
2 dis sarimsak
pulbiber
karabiber

1 sogan
1 tatli kasigi biber salcasi

2-3 adet tavuk gogsu, ortalama yarim kilo kadar


Yapilisi:

  • Eger cig tortilla kullanmak isterseniz, yagsiz tavada tortillalar kabarana kadar iki tarafinida cevirerek pisiriniz. Daha sonra sogumamasi icin kapali bir tencerenin icinde muhafaza ediniz.
  • Tavuklar julyen seklinde yarim santim kalinliginda ince ince kesilir. Derin bir kabin icine alinir, uzerine sut, zeytinyagi, salca, eklenir. sarimsak ve soganda irice dogranarak eklenir. Tuz ve baharatlarda istenilen katilir. en az iki saat en fazla 1 gun dolapta bekletilir.Bu sos sert olan gogus etlerinin yumusamasina yardimci olur.
  • Bekletilen tavuklar daha sonra suzulerek izgara tavaya alinir. Eger izgara tavaniz yoksa normal tavada da yapabilirsiniz.Kisik ateste pisirilmeye baslanir.
  • Biberler ve soganlarda julyen seklinde uzun uzun dogranir.Tavuklar biraz pistikten sonra uzerlerine eklenir.
  • 5 dk kadar birlikte pisirildikten sonra uzerlerine rendelenmis kasar eklenerek kasar peynirler eriyene kadar pisirilir.
  • Hazirlanmis cig tortillalarin icine tavuk konularak durum seklinde sarilir.
  • Istege gore icine marulda ekleyebilirsiniz.
Afiyet olsun...

5 comments:

Adsız dedi ki...

fajita tarifini hep denemek istemisimdir ,pbs 'te bir yemek programinda gormustum en yakin zamanda yapacagim insallah ,ellerine saglik...selma

Adsız dedi ki...

ben de bugün deniyorum, çok güzel olduğuna eminim, ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

ne kadar tavuk?? ben tarifte goremedim de. sos icin soruyorum. ne kadar tavuk icin yeterli hazirladiginiz sos??

yeni tat dedi ki...

UNUTULMUS GERCEKTEN TAVUK MIKTARI, KUSURA BAKMAYIN

YARIM KILO KADAR , 2-3 PARCA GOGUS ETI

AzrA dedi ki...

bence biberler onceden atılsa daha iyi,diri kalabilir